بسمه تعالی طرح درس روزانه بر اساس برنامه درس ملی عنوان درس : تاریخ اجرا : طرح درس شماره : مدرس : مدت تدریس : تعداد دا
فرمت فايل دانلودي بصورت wordميباشد
با قابليت بازشدن بر روي تمامي دستگاها
تعدادصفحات فايل10
سپاس از حسن خريد و بازديد شما دوست عزيز
جهت اطلاعات بيشتر به ادمين فعال در سايت مراجعه كنيد
با پشتيباني٢٤ساعته درخدمت هموطن گرامي هستيم
شرح فايل دانلودي
هدف کلی جلسه : دانش آموزان باید مفاهیم درس اندازه گیری طول را در کتاب ریاضی پایه چهارم به طور کامل فرا بگیرند.
|
| |||||
اهداف جزیی و رفتاری : درس اندازه گیری طول را به صورت خلاصه توضیح دهند. ( درک و فهم ) تکالیف مربوط به درس اندازه گیری طول را با دقت انجام دهند . ( روانی حرکتی – عادی ) دانش آموز آنچه را از درس اندازه گیری طول یاد می گیرد با دوستانش به اشتراک بگذارد. دانش آموز با توجه به ملاک های عقلانی بتواند درس اندازه گیری طول را به صورت کاربردی فرا بگیرد.. رعایت ادب و احترام نسبت به معلم تقویت مهارت گوش دادن تقویت مهارت سخن گفتن آشنایی فراگیران با اندازه گیری طول آشنایی فراگیران با ابزار های اندازه گیری طول آشنایی فراگیران با نحوه اندازه گیری طول آشنایی فراگیران با سانتی متر آشنایی فراگیران با متر آشنایی فراگیران با ابزار اندازه گیری سانتی متر آشنایی فراگیران با ابزار انداه گیری متر آشنایی فراگیران با کاربرد و ابزار های اندازه گیری طول
| ||||||
اهداف مرحله ای : دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یابند : آشنایی با ضرورت و کاربرد درس اندازه گیری طول ریاضی پایه چهارم آشنایی با مبانی و مضامین درس اندازه گیری طول ریاضی پایه چهارم مهارت خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن ادای احترام متقابل به دیگران و مشارکت در فرایند تدریس | ||||||
عرصه ها (وظایف دانش آموز در قبال) | رئوس مطالب : آشنا شدن با نقش و کاربرد درس اندازه گیری طول ریاضی پایه چهارم در زندگی روزمره-خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن - آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری | |||||
دیگران | خود | خلقت | خدا | انتظارات از دانش آموزان در این درس | حیطه ها و اهداف | |
| * |
| * | در مورد تنوع در جهان آفرینش تفکر کند و مهارتهای فرآیند تفکر را پیدا کند . | تعقل | |
| * |
|
| نسبت به مطالب بیان شده روحیه نقد پذیری و نقادی پیدا کند . | ایمان | |
| * |
|
| مفاهیم و اهداف آموزشی درس را فراگرفته و آنها را تحلیل نماید. | علم | |
| * |
|
| در مورد درس فرضیه سازی کرده و آن ها رد یا قبول کند . | عمل | |
*
| * |
|
| برای انجام اخلاق پسندیده از قبیل رعایت حقوق دیگران ، نظم در کلاس ، همکاری و تلاش کند و به دیگران نیز توصیه کند. | اخلاق | |
| * |
|
| به سوالات مطرح شده پیرامون درس اندازه گیری طول ریاضی چهارم ابتدایی پاسخ گوست. | تعقل - علم | |
*
| * |
|
| در پاسخگویی به سوالات و فعالیت های کلاسی فعال است. | علم - عمل | |
* | * |
|
| نسبت به مبانی اخلاقی و تربیتی در کنار آموزش علاقه مند می شود. | اخلاق | |
معلم کلاس را آماده کرده و به صورت یو شکل در می آورد و دانش آموزان را به چند گروه تقسیم می کند که بهتر بتواند با دانش آموزان ارتباط برقرار کرده و درس اندازه گیری طول را تدریس نماید. | گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی |