دانلود تحقیق درمورد ترانس ولتاژ
با دانلود تحقیق در مورد ترانس ولتاژ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ترانس ولتاژ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ترانس ولتاژ ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد ترانس ولتاژ
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:3 صفحه
قسمتی از فایل:
ترانس ولتاژ(( PT
به دليل اين كه ولتاژ ورودي پست متناسب با ولتاژ وسايل اندازه گيري و منبع تغذيه رله ها و مدارهاي كنترل نمي باشد از ترانس ولتاژ استفاده مي كنند . اين ترانس بصورت موازي در مدار قرار مي گيرد و ولتاژ 66 كيلو ولت ورودي را به 105 ولت به منظور اندازه گيري ولتاژ و تغذيه رله ها و مدارهاي كنترل تبديل مي كند.
ترانس جريان (CT)
ترانس جريان به صورت سري در مدار قرار مي گيرد كه بسته به كد آن ، جريان را به نسبت 600 به 5 يا 1200 به 5 تبديل مي كند .
اندازه گيري مستقيم جريان هاي زياد ، مستلزم داشتن وسايل اندازه گيري بسيار حجيم و گران قيمت بوده و حفاظت در مقابل چنين جريان هايي مستلزم استفاده از رله هايي با طرح هاي بسيار متفاوت مي باشد .
با بكار بردن ترانس جريان ، اين امكان به وجود مي آيد كه وسايل اندازه گيري معمولي و دستگاه هاي استاندارد ، به كار برده شده و نيز موجبات حفاظت افراد ، دستگاه هاي سنجش و وسايل كنترل در مقابل ولتاژهاي زياد فراهم گردد .
از طرف ديگر ، استفاده از ترانس جريان سبب مي شود كه بتوان وسايل سنجش را در فواصلي بسيار دورتر از مدارهاي اصلي ، نصب نمود .
به هر حال ، كار اصلي ترانس جريان ، كاهش مقدار جريان سيستم به مقدار مناسبي است و اين امر ، با از بين بردن ضرورت تماس مستقيم با ولتاژهاي قوي همراه مي باشد .
سكسيونر
سكسيونر وسيله قطع و وصل سيستم هايي است كه بدون جريان هستند به عبارت ديگر سكسيونر قطعات و وسايلي را كه فقط زير ولتاژ هستند از شبكه جدا مي سازد .
سكسيونرها در انواع هاي تيغه اي ، كشويي ، دوراني ، قيچي اي وجود دارند كه در پست ني ريز از سكسيونر دوراني استفاده شده است . اين سكسيونر به جاي يك تيغه بلند و يك كنتاكت ثابت داراي دو تيغه دوراني مي باشد كه با برخورد آنها به هم ارتباط الكتريكي برقرار مي شود . در اين نوع كليد حركت تيغه ها به موازات سطح افقي بر سطح محور پايه ها انجام مي گيرد كه بصورت يك فاز مي باشند. به طوري كه درموقع قطع ويا وصل سكسيونر پايه ها حول محور خود در جهت خلاف يكديگر به اندازه 90 درجه مي چرخند و باعث قطع و وصل كنتاكت ها مي شوند .
دژنگتور
دژنگتور كليدي است كه مي تواند در موقع لزوم جريان عادي شبكه و در موقع خطا جريان اتصال كوتاه وجريان اتصال زمين ها ويا هر نوع جرياني با هر اختلاف فازي را سريع قطع كند .
دژنكتور موجود در پست نيريز از نوعSF6 ميباشد كه با گاز SF6 خنك ميشود.كه گاز داخل آن جرقه را خاموش ميكند و اگر دژنكتور زياد داغ شود مانع از منفجر شدن آن ميشود.
مكانيزم قطع و وصل آن از نوع شارژ فنري ميباشد كه از داخل تابلو كنار خودش و همچنين از داخل اتاق فرمان كنترل ميشود.
جعبه مارشالينگ
تابلويي است كه كليه سيمهاي حامل فرمان كه از اتاق فرمان و چه از دستگاهها وارد آن ميشود.
ترانس
ترانس واقع در اين پست براي تبديل 66 به 20 كيلو ولت ميباشد. اين ترانس داراي يك تانك روغن ميباشد كه به آن كنسرواتور ميگويند. براي حفاظت از ترانس رله بوخهلتس را قرار ميدهند در داخل رادياتور ترانس روغن وجود دارد كه روغن آن به طور طبيعي و به صورت حرارت جريان مييابد و هوا هم بوسيله فن روغن را خنك ميكند.
براي گرفتن رطوبت روغن داخل ترانس از سليكاژن استفاده ميكنند زماني كه ولتاژ ترانس كم يا زياد بشود بوسيله تبچنجر تعداد سيمپيچهاي ثانويه ترانس را كم يا زياد ميكنيم كه تبچنجر اين ترانس روي عدد 14 ميباشد.
در اين پست از يك ترانس كوچكتر تبديل 20 كيلو ولت به 220 ولت استفاده شده كه براي مصرف داخلي خود پست ميباشد.
اتاق فرمان
در اتاق فرمان تعدادي تابلو وجود دارد كه شامل تابلوهاي آلارم ترانس 1 و 2 و … ميباشد و داراي كنتور براي اندازهگيري است. در اتاق فرمان كنترل روي دستگاهها صورت ميگيرد.
در اتاق ديگري تابلوهايي با دژنكتور كشويي وجود دارند كه هر تابلو برق را به هر منطقه از شهر ميفرستد.
باطريخانه
اين پست داراي 105 باطري 2/1 ولت ميباشد كه به هم سري شدهاند و با هم 125 ولت DC توليد ميكنند. اين باطريها هميشه زير شارژ ميباشند و آب باطري آنها بازي ميباشد. باطريخانه قلب ايستگاه ميباشد و اگر برق به هر دليلي قطع شود, قطع و وصل كليه كليدها را توسط همين باطريها انجام ميدهند.