دانلود پیشنهاد ارزشیابی شیوه های تدریس املا
دانلود پیشنهاد ارزشیابی شیوه های تدریس املا
فرمت فایل : ورد و قابل ویرایش
شرح مختصرفایل
املای دو نفره پای تابلو : بدین صورت که یک نفر دانش آموز به دانش آموزی دیگری املای پای تخته می گوید و او می نویسد اگر نویسنده کلمه ای را بلد نبود از همکلاسیهایش شکل درست کلمه را می پرسد. بعد جای این دو نفر عوض می شود و سرانجام همه کلاس دو نفر دو نفر پای تابلو می آیند
2-املای پرده ای : به این شکل که متن املا توسط معلم یا دانش آموزان قوی پای تابلو نوشته می شود. بچه ها متن را با دقت می بینند و می خوانند آنگاه پرده ای روی نوشته ها کشیده می شود تا تابلو پاک می گردد و آن متن برای کلاس املا گفته می شود
3-املا گفتن فرد برای خودش : بدین صورت که اول بچه ها متنی را بخوانند بعد هر کس جمله ای یا جملاتی از متن را روی تابلو می نویسد و می شیند بعد فرد دیگر همین کار را می کند تا آخر
4-نوشتن املا در فضا : بچه ها کلمات را به جای نوشتن روی کاغذ با انگشتان و در فضا می نویسند
5-متنی را که می خواهیم فردا املا بگوییم را روی تخته می نویسیم ٚ بچه ها آن متن را در دفترشان بنویسند و شب بخوانند ٚ معلم همان متن را برای کلاس املا بگوید.
6- املای یاران در یاد گیری : بدین صورت که هر فرد ابتدا مثلا سه کلمه سخت را در دفترش می نویسد سپس افراد هر نیمکت کلماتشان را برای هم می خوانند و هر کسی کلمات دو نفر دیگر را هم به کلماتش اضافه می کند و بالاخره املاهای همه افراد کلاس یکسان می گردد
7-املای کامل کردنی : بدین صورت که معلم متن ناقصی را املا می گوید و کلمات ویژه ای را که ارزش املایی را داشته باشد را در متن جا می اندازد حالا بچه ها متن را با کلمات ویژه کاملش می نماییند
8-چند حرف مثل ( ب ٚ م ٚ ا ٚ د ٚ ز ٚ ی ٚ روی تخته نوشته می شود تا بچه ها با این حروف چند کلمه مثل ( بادام ٚ بز ٚ داماد ٚمیز ٚ بم ٚ دزد و ... ) که می توانند بنویسند