دانلود پاورپوینت فصل دوم حسابداری مدیریت استراتژی ،ارزیابی متوازن

دانلود پاورپوینت فصل دوم حسابداری مدیریت استراتژی ،ارزیابی متوازن

0 9.2k
دانلود پاورپوینت فصل دوم حسابداری مدیریت استراتژی ،ارزیابی متوازن

دانلود پاورپوینت فصل دوم حسابداری مدیریت استراتژی ،ارزیابی متوازن و تجزیه و تحلیل سود آوری از دیدگاه استراتژیک کتاب حسابداری مدیریت دکتر ساسان مهرانی و دکتر غلامرضا کرمی در تعداد28 اسلاید آموزشی قابل ویرایش قابل دانلود از وبسایت بانک فایل درسی معلمان درسی فایل بصورت پاورپوینت از فصل دوم اجرای استراتژی ،ارزیابی متوازن و تجزیه و تحلیل سود آوری از دیدگاه استراتژیک می باشد

استراتژی چیست؟ مدیریت استراتژیک چیست؟

استراتژی، بیانگر این موضوع است که چگونه یک واحد سازمانی، توانایی ها و قابلیت های خود را با فرصت های موجود در بازاری که شرکت در آن فعالیت می نماید، مطابقت می دهد، تا بتواند به اهداف اصلی خود دست یابد. به عبارتی دیگر، استراتژی این مسئله را بیان می دارد که چگونه یک واحد تجاری می تواند برای خودش، از طریق تمایز با سایر رقبا، مزیت رقابتی ایجاد کند

در تعریفی دیگر، کاپلان و نورتون (۱۹۹۶) استراتژی را بدین گونه تعریف می نمایند:

استراتژی، بخش هایی از بازار و مشتریان، که شرکت قصد خدمت رسانی به آنها را داشته است را انتخابه، و فرآیندهای تجاری درون سازمانی که نقش با اهمیتی در برتری شرکت به لحاظ خلق ارزش برای مشتریان دارند، را شناسایی و از این طریق، قابلیت های سازمانی و انفرادی مورد نیاز برای دستیابی به اهداف مالی درون سازمانی و مشتریان، را انتخاب می کند.

انواع استراتژی :

به طور کلی، سه نوع استراتژی اپرای شرکت ها مشخص گردیده است: رهبری بها، تمایز محصول و تمرکز

  1. استراتژی رهبری بها:

هدف استراتژی رهبری ها، فراهم آوردن ارزش مشابه یا بیشتر برای مشتریان، اما با بهای تمام شده کمتر، نسبت به سایر رقبا می باشد. اگر ارزش برای مشتری به وسیله ی تفاوت بین منابع از دست رفته و مدافع بدست آمده تعریف گردد، لذا این استراتژی، از طریق کاهش بهای تمام شده و در نتیجه حداقل نمودن منابع از دست رفته توسط مشتریان، ارزش را نزد آنها افزایش می دهد. شرکت هایی که استراتژی رهبری بها را انتخاب می کنند، به دنبال به دست آوردن سودی پایدار تره تاشی از کاهش قیمت محصول و در نتیجه کاهش قدرت سودآوری رقبا و کاهش سطح رقابت پذیری آنها می باشند

  1. استراتژی تمایز

در استراتژی تمایز، مزیت رقابتی به وسیلهی فراهم آوردن جنبه ها و ویژگیهایی خاص برای محصول با خدمات به وجود می آید، که توسط سایر رقبا برای مشتریان در نظر گرفته نمی شود. بنابراین در این استراتژی شرکت از طريق خاص و منحصر به فرد بودن محصولات و ویژگی های آنها، همچون کیفیت و خلاقیت خود را از سایر رقبا متمایز می نماید.

این استراتژی، به شرکت ها اجازه می دهد، تا قیمت بالاتری نسبت به رقبا (حتی بدون کاهش ها، برای محصولات وضع نموده و از طریق این افزایش قیمت، سودآوری خود را افزایش دهند

  1. استراتژی تمرکز

این استراتژی، می تواند در درون دو استراتژی قبلی جای داشته باشد. با این حال، استراتژی تمرکز، بر انتخاب یا تاکید بر بخشی از بازار یا مشتریان برای رقابت تمرکز می نماید. به این معنا که ابتدا شرکت ها مشتریان و بازاری که برای انها جذاب به نظر می رسد با توانایی ها و شایستگی های شرکت در آنها، نسبت به سایر رقبا برتر می باشد، را انتخاب می کنند و سهم قابلیت ها و امکانات خود را برای خدمات رسانی در بخش مورد نظر، توسعه و بهبود می بخشند

فرهنگی گرامی ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل راجهت دانلود فایل آموزشی خود انتخاب کرده اید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت شما می باشیم.


10,000 تومان